Sammenhængen mellem markedskort, målgrupper, købsprocesser og marketingkanaler

Sammenfatning  og sammenhæng

I de fire foregående lektioner har nu fået både forståelse og værktøjer til, hvordan du kan få fuld effekt af dine marketingkroner.

Det eneste, du nu mangler, er at kunne kombinere de fire værktøjer til en samlet marketingplan – eller i hvert fald fundamentet til en marketingplan – som andre kan hjælpe med at videreudvikle og eksekvere på. Det er det, denne sidste videolektion kommer til at gennemgå for dig.

Sammenfatning og skabeloner

Brug denne skabelon til at udvælge og prioritere, hvilke marketingindsatser du gerne vil investere i.

I overvejelserne bør du gøre brug af de konklusioner, som du kom frem til i forbindelse med potentialet ifølge dit markedskort, dine udvalgte målgrupper og kenskabet til deres købsproces, samt din viden omkring hvad de forskellige marketingkanaler er gode til.

Når du udfylder skabelonen, så husk at overveje og nedskrive følgende:

  • Hvad du forventer at få ud af den enkelte marketingindsats
  • Hvem der skal lave den, og hvad du regner med det koster i hhv. interne timer
  • Hvor meget du estimerer det koster i fx produktionsomkostninger og medieinvestering i DKK.
  • Hvornår det forventes at være færdigt